Sortowanie
Źródło opisu
Biblioteka Publiczna w Ostrowie Wielkopolskim
(3)
Forma i typ
Książki
(3)
Proza
(2)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(1)
wypożyczone
(1)
Placówka
Biblioteka Główna Wypożyczalnia
(1)
Mediateka Wypożyczalnia
(1)
Autor
Berent Wacław (1873-1940)
(1)
Dudek Jarosław
(1)
Kiresztura-Wojciechowska Edyta
(1)
Nietzsche Friedrich
(1)
Nietzsche Friedrich (1844-1900)
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(2)
Okres powstania dzieła
1801-1900
(2)
1901-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(3)
Język
polski
(3)
Przynależność kulturowa
Literatura amerykańska
(1)
Literatura niemiecka
(1)
Temat
Antropologia filozoficzna
(1)
Asceza (religia)
(1)
Człowiek
(1)
Demony
(1)
Dobro
(1)
Etyka
(1)
Filozofia
(1)
Filozofia kultury
(1)
Kultura
(1)
Magia
(1)
Nadczłowiek
(1)
Nekromancja
(1)
Okultyzm
(1)
Sumerowie
(1)
Sumienie
(1)
Wieczny powrót (filozofia)
(1)
Wola (filozofia)
(1)
Zaratusztra (ok. 628-ok. 551 p.n.e.)
(1)
Zło
(1)
Temat: czas
1801-1900
(1)
Gatunek
Esej
(1)
Horror
(1)
Opowiadania i nowele
(1)
Poemat prozą
(1)
Dziedzina i ujęcie
Filozofia i etyka
(1)
3 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. W 1 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wydawnictwo anonimowe. Nazwa autora: H. P. Lovecraft ustalona na podstawie Library of Congress Catalog.
Jak można się dowiedzieć z Wikipedii pojęcie Necronomiconu pojawia się w opowiadaniach Lovecrafta. Jest u niego mroczną księgą zawierającą niebezpieczną, zakazaną wiedzę tajemną i odniesienia do Wielkich Przedwiecznych. W napisanym w 1927 roku krótkim opowiadaniu Historia `Necronomiconu` (History of the `Necronomicon`) Lovecraft przedstawił zmyśloną przez siebie historię tego dzieła. Z opowiadania tego dowiadujemy się, że księgę tę napisał ok. 730 roku w Damaszku `szalony Arab` Abdul Alhazred, nadając jej tytuł Al Azif. W 950 roku w Konstantynopolu tłumaczenia Al Azif z języka arabskiego na grekę dokonał Theodorus Philetas, który nadał tej księdze grecki tytuł Necronomicon. Wiek później, w 1050 roku, kopie Necronomiconu rozkazał spalić Michał, patriarcha Konstantynopola. W 1228 roku przekładu księgi z greki na łacinę dokonał Olaus Wormius. Już w cztery lata później, w 1232 roku, papież Grzegorz IX rozkazał wpisać grecki i łaciński przekład Necronomiconu do Indeksu ksiąg zakazanych. Arabski, oryginalny tekst Necronomiconu, uważany był już wówczas za zaginiony. Grecki przekład księgi ukazał się drukiem we Włoszech w XVI wieku, a przekład łaciński w Niemczech w XV wieku i w Hiszpanii w XVII wieku[2]. W XVI wieku Necronomicon został przełożony na angielski, tłumaczenie to nigdy jednak nie ukazało się drukiem, a z oryginalnego manuskryptu zachowały się jedynie fragmenty. W 1692 roku, w trakcie procesu czarownic w Salem, miała ulec zniszczeniu ostatnia znana kopia Necronomiconu w języku greckim[, a do początku XX wieku przetrwały tylko nieliczne łacińskie kopie Necronomiconu. Po jednej takiej kopii posiadać miały: Muzeum Brytyjskie (kopia z XV wieku), Biblioteka Narodowa Francji (kopia z XVII wieku), Uniwersytet Harvarda (kopia z XVII wieku), Uniwersytet Miskatonic (kopia z XVII wieku) i Uniwersytet Buenos Aires[2]. Pewna liczba kopii znajdować się też miała w rękach prywatnych. Krążą ponoć po świecie różme wersje tej tajemnej (czy w ogóle istniejącej?) księgi. Oto jedna z nich w przekładzie na język polski.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Mediateka Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 821-3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Meandry Kultury)
„Tako rzecze Zaratustra” to najczęściej czytane i tłumaczone dzieło niemieckiego filozofa Friedricha Nietzschego. Jego wysokie walory literackie sprawiły, że zyskało popularność również poza środowiskiem akademickim. Utwór wyróżnia się oryginalnym stylem i językiem, a także bogatą i niejasną symboliką. Jest opisywany jako epopeja filozoficzna i składa się z czterech części, z których każda powstawała w zaledwie 10 dni. W „Tako rzecze Zaratustra” można znaleźć najbardziej znane motywy twórczości Nietzschego: chrześcijańsko-humanistyczny konflikt dobra ze złem oraz krytykę kultury i dotychczasowego systemu wartości, motyw woli mocy, ideę wiecznego powrotu czy w końcu utopijną ideę nadczłowieka jako określenie ideału indywidualnej osobowości.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej